Άρθρο
“Πάταξη της βίας των ανηλίκων” - Επίθεση στη νεολαία

Κινητοποίηση μαθητών για να σώσουν το σχολείο τους

Οι πολιτικές καταστολής και η διάλυση των σχολείων αυξάνουν τη βία των νέων παιδιών, τονίζει η Λίλιαν Μπουρίτη.
Οι αγώνες μαθητών και εκπαιδευτικών αποτελούν το αντίδοτο.

 

Ο Μητσοτάκης κήρυξε τον πόλεμο κατά της νεολαίας, και συγκεκριμένα κατά των εφήβων και των παιδιών, με νέο νομοσχέδιο που ανακοίνωσε ότι θα κατεβάσει, με παρότρυνση του Υπουργού Δικαιοσύνης, υποτίθεται για να πατάξει τη νεανική βία και παραβατικότητα. Από τη μία τα ΜΜΕ μας βομβαρδίζουν με περιστατικά νεανικής βίας και από την άλλη η κυβέρνηση ανακοίνωσε αστυνομικά μέτρα στα σχολεία και δικαστικές ρυθμίσεις που σκληραίνουν τις ποινές για ανήλικους παραβάτες και τους γονείς τους, υιοθετώντας την ακροδεξιά ατζέντα. 

Η σχολική χρονιά ξεκίνησε με χιλιάδες συγχωνεύσεις τμημάτων, με μαθητές στοιβαγμένους στις αίθουσες, με κενά εκπαιδευτικών και παράλληλα με το “σύνθημα” τα κινητά στις τσάντες. Η ανάγκη των μαθητών και των μαθητριών, μέσα στο στείρο περιβάλλον του σχολείου, να διαβάζουν ειδήσεις και να επικοινωνούν μεταξύ τους με τα κινητά, βαφτίστηκε σε παράπτωμα που τιμωρείται με αποβολή. Από τις 11 Σεπτεμβρίου ως τις 27 Σεπτεμβρίου είχαν δοθεί ήδη 800 μονοήμερες αποβολές σε μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Υπουργείου Παιδείας.1

Στη συνέχεια στις 30 Σεπτέμβρη ο Μητσοτάκης παρουσίασε εισήγηση σχετικά με την αντιμετώπιση της ανήλικης παραβατικότητας. Τα μέτρα που παρουσίασε είναι μέτρα καταστολής και αυστηροποίησης των ποινών. Συγκεκριμένα, ανακοίνωσε τη μείωση του ορίου ηλικίας για τη φυλάκιση ανηλίκων. Ο ηλικιακός πήχυς για να οδηγείται ένας έφηβος σε αναμορφωτήριο πέφτει από τα 15 στα 14 έτη. Επίσης στο τραπέζι είναι να υπάρχει αυστηρότερο πλαίσιο ποινής σε περίπτωση οπλοκατοχής ή σε περίπτωση υποτροπής του ανήλικου. Ταυτόχρονα γονείς και κηδεμόνες έρχονται αντιμέτωποι με ποινικές ευθύνες για την παραβατική συμπεριφορά των παιδιών. Σύμφωνα με τη ρύθμιση που προωθείται, η ποινή φυλάκισης για τους γονείς θα είναι τουλάχιστον ένα έτος, ενώ θα προβλέπεται και πρόστιμο 5.000 ευρώ. Με λίγα λόγια η κυβέρνηση Μητσοτάκη απειλεί τη νεολαία με φυλακές ανηλίκων και παρουσιάζει τους γονείς ως υπεύθυνους που πρέπει να έχουν ποινικές ευθύνες για τη συμπεριφορά των παιδιών.

Είναι μια μεγάλη επίθεση που έρχεται την περίοδο που η κυβέρνηση είναι απομονωμένη και στριμωγμένη από τις κινητοποιήσεις των εργατών και της νεολαίας και δείχνει τον πανικό της, υιοθετώντας την ακροδεξιά ατζέντα. Το νομοσχέδιο αυτό που θέλει να περάσει παρουσιάζοντας τους εφήβους ως “επικίνδυνους” μας θυμίζει άλλες εποχές. 

Συγκεκριμένα θυμίζει το νόμο 4000 που θεσπίστηκε το 1958 από την κυβέρνηση του Κωνσταντίνου Καραμανλή και ήταν το διάταγμα που καθόριζε την αντιμετώπιση των νεαρών που ήταν γνωστοί ως τεντιμπόις. Οι “τεντιμπόηδες” θεωρούνταν επικίδυνοι λόγω της συμπεριφοράς τους, που χαρακτηριζόταν αναιδής και προκλητική από την τότε κυβέρνηση. Η αστυνομία συνελάμβανε όσους νεαρούς θεωρούσε ότι διέπρατταν εξύβριση, και τους οδηγούσε στο κρατητήριο, όπου γινόταν κούρεμα με την ψιλή, τους έσκιζαν τα παντελόνια και στη συνέχεια τους περιέφεραν στο δρόμο ξεφτιλίζοντας τους. Επίσης όριζε ότι θα ασκούταν δίωξη και εναντίον των γονέων των ανήλικων ταραξιών. Η αστυνομία είχε μεγάλη ευχέρεια να ορίσει το τι συνιστούσε εξύβριση και αυτό οδηγούσε στην κακοποίηση και διαπόμπευση πολλών νεαρών.2

Ο νόμος αυτός ψηφίστηκε λίγους μήνες μετά τις εκλογές του 1958, που έγιναν το Μάιο και που για πρώτη φορά στην ελληνική κοινοβουλευτική ιστορία η Αριστερά, και συγκεκριμένα η ΕΔΑ, καταλαμβάνει τη δεύτερη θέση και γίνεται Αξιωματική Αντιπολίτευση. Και τότε, όπως και τώρα, η επίθεση στη νεολαία έχει τη ρίζα της στο φόβο της Δεξιάς ότι η νεολαία βρίσκεται στην πρώτη γραμμή των αγώνων. 

Η υιοθέτηση του “Πατρίς Θρησκεία Οικογένεια” και του δόγματος “νόμος και τάξη” από την κυβέρνηση της ΝΔ φάνηκε ακόμα πιο ξεδιάντροπα, όταν ο Υπουργός Δικαιοσύνης Γιώργος Φλωρίδης ρωτήθηκε στον ΑΝΤ1 για τα μέτρα που αναμένεται να πάρει η ΝΔ, απατώντας στο ερώτημα για το αν αυτά θα βοηθήσουν. Εκεί έφερε ένα παράδειγμα για να υποστηρίξει ότι το ξύλο κάνει καλό στα παιδιά. Είπε πως αν ο δάσκαλος του έδινε ένα χαστούκι, ο πατέρας του συμπλήρωνε άλλα 10, δείχνοντας πού θέλει να μας γυρίσει το κόμμα της Δεξιάς, το κόμμα του ξύλου και της ράβδου. Χρειάστηκε το κίνημα της Μεταπολίτευσης για να απαλλαγούμε από τη σωματική τιμωρία στα παιδιά και δεν πρόκειται να τους αφήσουμε να μας γυρίσουν πίσω. Στο ίδιο μήκος κύματος η βουλευτίνα της ΝΔ Κατερίνα Μονογυιού, μιλώντας στην κάμερα του ΣΚΑΙ τόνισε ότι τα παιδιά στην επαρχία πάνε κατηχητικό σε αντίθεση με αυτά της Αθήνας, ενώ αναρωτήθηκε γιατί να μην συμβαίνει αυτό και στις μεγάλες πόλεις.3 

Αυτά τα μέτρα το μόνο που θα πετύχουν είναι να φέρουν περισσότερη βία. Οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι η κατασταλτική αντιμετώπιση του φαινομένου όχι μόνο δεν θα επιλύσει το ζήτημα, αλλά, πιθανότατα, θα το επιδεινώσει. “Οι κοινωνίες που επενδύουν στις τεχνολογίες ασφάλειας, επιτήρησης και καταστολής, όπως οι ΗΠΑ, φιγουράρουν σταθερά πρώτες και με διαφορά από τις υπόλοιπες χώρες του ΟΟΣΑ στα κρούσματα βίας από ανήλικους” λέει ο επικεφαλής της Διεύθυνσης Ψυχικής Υγείας και Κοινωνικής Πρόνοιας του Ινστιτούτου Υγείας του Παιδιού, Γιώργος Νικολαϊδης. Προσθέτει ότι η πολιτική που έχει αποτελέσματα κινείται σε εντελώς αντιδιασταλτική κατεύθυνση, σε μια κατεύθυνση που ενισχύει την αλληλεγγύη και τη συλλογικότητα, που κάνει τους ανήλικους να αισθάνονται μέλη της κοινότητας, στην οποία αν πάνε να παραβιαστούν τα δικαιώματα κάποιου αδύναμου, επεμβαίνουν όλοι για να το αποτρέψουν.4 

“Το κράτος δεν μπορεί να υποκαταστήσει την οικογένεια ως τον βασικό πυρήνα ανατροφής των παιδιών” δήλωσε προκλητικά ο Μητσοτάκης και στη συνέχεια ανέφερε ότι το μόνο που μπορεί να κάνει το κράτος είναι καταστολή και αυστηροποίηση των ποινών. Και πραγματικά αυτή η κυβέρνηση με τη διάλυση του κράτους πρόνοιας, τις επιθέσεις στην Παιδεία και την Υγεία μετακυλίει συνεχώς τις ευθύνες για τη φροντίδα των παιδιών στη σφαίρα του ιδιωτικού, στην εργατική οικογένεια και συγκεκριμένα στις γυναίκες. Οι γυναίκες που τρέχουν και δεν φτάνουν με την ακρίβεια, που φορτώνονται τα βάρη από τη διάλυση της Παιδείας, της δημόσιας Υγείας και πρόνοιας, πρέπει να φορτωθούν και την ατομική ευθύνη αν δεν συνεργάζονται με τους μπάτσους για την “πρόληψη της βίας των ανηλίκων”.

Οι επιθέσεις αυτής της κυβέρνησης στους εφήβους δεν περιορίζονται μόνο στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο, ούτε μόνο στην απαγόρευση των κινητών στα σχολεία. Καταρχάς η μεγάλη επίθεση στα παιδιά είναι η οικονομική κρίση και η ακρίβεια που δυσκολεύει συνεχώς τη ζωή της εργατικής οικογένειας. Η υπερεντατικοποίηση στη δουλειά, ο φόβος της απόλυσης και της ανεργίας των γονιών στις εργατικές οικογένειες σε συνδυασμό με την ακρίβεια, δημιουργούν ένα εκρηκτικό μίγμα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η παιδική φτώχεια που συνεχώς μεγαλώνει.

Επίθεση στους εφήβους είναι επίσης η διάλυση της δημόσιας και δωρεάν Παιδείας από την κυβέρνηση Μητσοτάκη. Με το πρώτο κουδούνι της σχολικής χρονιάς έγινε φανερό ότι τα πολυδιαφημισμένα 10 σημεία του Υπουργού Παιδείας Πιερρακάκη και ο “εξορθολογισμός” των σχολείων έκρυβαν από πίσω τη σφαγή που προετοίμαζαν, με πάνω απο 1.600 τμήματα κομμένα σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Μαθητές/ριες μετακινούνται αναγκαστικά σε άλλα σχολεία, είτε μέσα από τις συγχωνεύσεις τμημάτων, γιατί περισσεύουν, είτε γιατι κόβονται ολόκληρες τάξεις κατευθύνσεων στα Λύκεια. Με απίστευτα παραδείγματα, όπως αυτό στη Χαλκιδική, όπου καλέστηκε η Αστυνομία από τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης για να διώξει μια 10χρονη μαθήτρια σε άλλο σχολείο επειδή το τμήμα έχει 26 παιδιά και δεν μπορούσαν να σπάσουν την τάξη. Οι εκπαιδευτικοί έχουν να ασκήσουν το έργο τους στις εξοντωτικές συνθήκες των τμημάτων με 25 παιδιά. 

Όμως ταυτόχρονα οι διαστάσεις που πήραν οι κινητοποιήσεις των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των γονιών, με στάσεις εργασίας, αποχές από τα μαθήματα, καταλήψεις και κινητοποιήσεις δεν έχουν προηγούμενο. Δεν υπάρχει νομός που σε πόλεις και χωριά να μην υπάρχει ξεσηκωμός και δράσεις.5 Μέσα σε αυές τις εκρηκτικές συνθήκες το υπουργείο αναγκάστηκε ήδη να πάρει πίσω κάποιες συγχωνεύσεις. Για παράδειγμα έκλειναν τη θεωρητική κατεύθυνση στο 2ο Γενικό Λύκειο Αγίων Αναργύρων και έστελναν τα παιδιά στο 11ο Λύκειο Περιστερίου! Μετά από κατάληψη των μαθητών/ριών και με κινητοποίηση μαθητών, γονιών και εκπαιδευτικών το πήραν πίσω, όπως και σε  αρκετές άλλες περιπτώσεις. 

Παρόλα αυτά , η εικόνα της διάλυσης παραμένει, με μαθητές να στριμώχνονται ανά 25 σε τμήματα, με κενά εκπαιδευτικών και με κτίρια που βρίσκονται υπό κατάρρευση. Πριν από λίγες μέρες 3 σχολεία στο Περιστέρι δεν μπορούσαν να λειτουργήσουν γιατι η ΔΕΗ τους έκοψε το ρεύμα! 

Παράλληλα το εκπαιδευτικό σύστημα υψώνει ταξικά εμπόδια από την Α’ δημοτικού έως την Τριτοβάθμια εκπαίδευση με όλους τους τρόπους, πετώντας παιδιά της εργατικής τάξης έξω από τα σχολεία. Χαρακτηριστικό παράδειγμα τα παιδιά Ρομά και τα παιδιά των προσφύγων και των μεταναστών που έχουν ήδη πεταχτεί στη μεγάλη τους πλειοψηφία εκτός σχολείων. Ο ρατσισμός της κυβέρνησης είναι εξοργιστικός. Την ίδια ώρα που η αστυνομία σκοτώνει τον Πακιστανό ντελιβερά Μοχάμεντ Καμράν στον Αγιο Παντελεήμονα, που πνίγει παιδιά προσφύγων όπως με το ναυάγιο της Πύλου ή που κάνει επιχειρήσεις σκούπα σε καταυλισμούς Ρομά, η κυβέρνηση της ΝΔ με την πολιτική της πετάει μαζικά αυτούς τους μαθητές εκτός σχολείων. Παράλληλα, ο ανταγωνισμός, η επιβολή του επικρατέστερου προς τον αδύναμο, η ατομικότητα είναι ο τρόπος που οι από πάνω θέλουν να λειτουργεί το Δημόσιο Σχολείο.

Το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα είναι εξετασιοκεντρικό. Οι έρευνες που έχουν γίνει τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό καταδεικνύουν οτι η σχολική επίδοση έχει άμεση σχέση με την κοινωνική τάξη προέλευσης των μαθητών. Είναι πολύ πιθανό ότι πάρα πολλά παιδιά της εργατικής τάξης δεν θα μπορέσουν να ανταποκριθούν στο ακραία ανταγωνιστικό περιβάλλον και θα πεταχτούν εκτός σχολικού περιβάλλοντος.6 Ταυτόχρονα, η σχολική κοινότητα εγκλωβίζεται σε ένα τεχνοκρατικό πρόγραμμα σπουδών, όπου δεν υπάρχουν ή υποτιμώνται ολοσχερώς τα καλλιτεχνικά μαθήματα, οι κοινωνικές επιστήμες, οι ομαδοσυνεργατικές και δημοκρατικές δραστηριότητες, η επαφή με τη φύση, η πρακτική δημιουργία, το παιχνίδι.

Οι κινητοποιήσεις όμως που ξεκίνησαν στα σχολεία από την αρχή της σχολικής χρονιάς μας δείχνουν το δρόμο και μας δίνουν την ελπίδα. Οι μαθητές μπορούν να μπουν μπροστά και σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς, τους φοιτητές, τους γονείς να οργανώσουν ενα μεγάλο πανεκπαιδευτικό ξεσηκωμό, μια αντεπίθεση ενάντια στον Πιερρακάκη και το Μητσοτάκη. Να τους αναγκάσουν να τα πάρουν όλα πίσω. Οι εκπαιδευτικοί απήργησαν μαζικά στις 23 Οκτώβρη. 

Παράλληλα οι μαθητές/ριες δίνουν μάχη ενάντια στον ρατσισμό, τον σεξισμό και τον πόλεμο, όπως για παράδειγμα οι μαθητές του Μουσικού Σχολείου Ιλίου που φόρεσαν φούστες σε κινητοποίηση για συμπαράσταση τρανς συμμαθήτριας τους που δέχτηκε σεξιστική λεκτική επίθεση από καθηγητή. Αργότερα οργάνωσαν συγκέντρωση έξω από το ΑΤ Αγίων Αναργύρων ενάντια στη γυναικοκτονία της Κυριακής Γρίβα. Αλλά και ένα σωρό σχολεία που δείχνουν την αντίθεση τους ενάντια στη γενοκτονία στη Γάζα και που ζητάνε λεφτά για παιδεία και υγεία και όχι για φρεγάτες. 

Οι ταξικοί αποκλεισμοί παιδιών μεγαλώνουν όχι μόνο στα σχολεία, αλλά και στα νοσοκομεία. Αυτή η κυβέρνηση προσπαθεί να διαλύσει τα δημόσια παιδιατρικά νοσοκομεία. Η πολιτική της κυβέρνησης Μητσοτάκη προσπαθεί συνειδητά να οδηγήσει στη συρρίκνωση και την ιδιωτικοποίηση των Παιδιατρικών νοσοκομείων όλα τα τελευταία χρόνια. Πριν δυο χρόνια ήταν η υποστελέχωση του Παίδων Πεντέλης, στην συνέχεια ήταν το Καραμανδάνειο της Πάτρας, η παράδοση του Παιδογκολογικού του Αγία Σοφία στην Βαρδινογιάννη και πιο πρόσφατα οι επιθέσεις στο Αγλαΐα Κυριακού. Η πολιτική τους είναι η σκόπιμη υποστελέχωση των δημόσιων Παιδιατρικών νοσοκομείων έτσι ώστε να αναγκάζονται οι γονείς που δεν μπορούν να περιμένουν τα παιδιά τους σε μια ατελείωτη λίστα αναμονής για χειρουργείο, να καταφεύγουν σε ιδιωτικές κλινικές και να πληρώνουν από την τσέπη τους για την Υγεία των παιδιών τους. Η κυβέρνηση προσπαθεί να ιδιωτικοποιήσει και την Ψυχική Υγεία και Απεξάρτηση. Να μην έχουν δημόσια και δωρεάν πρόσβαση σε υπηρεσίες ψυχικής υγείας όσοι το έχουν ανάγκη, Οι εργαζόμενοι στα νοσοκομεία όμως δίνουν συνεχώς μεγάλες απεργιακές μάχες για να μην επιτρέψουν τη διάλυση της Δημόσιας Υγείας. Ο Άδωνις Γεωργιάδης γιουχάρεται από όλον τον κόσμο, όπου τολμάει να εμφανιστεί, ακόμα και μέσα στο Ηρώδειο. 

Ταυτόχρονα η κυβέρνηση Μητσοτάκη αφήνει εντελώς απροστάτευτα τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, με αυτισμό και αναπηρίες. Πριν λίγες μέρες, τη στιγμή που ο Μητσοτάκης επισκεπτόταν το νοσοκομείο Αγία Σοφία, δηλώνοντας περήφανος για το πόσο καλές είναι οι ιδιωτικοποιήσεις, η αδερφή ενός 13χρονου παιδιού με βαρύ αυτισμό έκανε καταγγελία για τον Γολγοθά που περνάει τις τελευταίες μέρες ο αδερφός της και όλη η οικογένεια. Τα φάρμακα του παιδιού έχουν απορρυθμιστεί, οι γονείς του έχουν παρατήσει τις δουλειές τους και προσπαθούν για 11 μέρες να βρουν κατάλληλες νοσοκομειακές συνθήκες για τη νοσηλεία του. Επί 11 συνεχόμενες νύχτες μεταφέρεται από νοσοκομείο σε νοσοκομείο της Αττικής και κοιμάται σε διαφορετικό νοσηλευτικό ίδρυμα κάθε βράδυ, ορισμένες από αυτές σε κάποιο γραφείο πάνω σε φορείο, επειδή δεν υπάρχει πουθενά κλίνη για περιπτώσεις σαν τη δική του. Η αδερφή του, Μαντώ Δαφνή λέει “Η συμπαράσταση του κόσμου προς εμάς ήταν τεράστια. Γιατροί, άνθρωποι που σχετίζονται με άτομα με αυτισμό και χιλιάδες πολίτες, οι οποίοι δεν μας ήξεραν, ήρθαν σε επαφή μαζί μας. Ο απλός κόσμος ενδιαφέρεται και οι αρμόδιοι δεν ασχολήθηκαν καν”.7

Η Ειρήνη Συνανίδου, παιδαγωγός προσχολικής ηλικίας και μητέρα αυτιστικού παιδιού, σε συνέντευξή της περιγράφει πόσο αβοήθητα είναι τα αυτιστικά παιδιά και οι οικογένειες τους. Λέει χαρακτηριστικά ότι οι γονείς αναγκάζονται να γίνονται οι ίδιοι νοσηλευτές, ψυχοθεραπευτές, εργοθεραπευτές των παιδιών τους καθώς δεν υπάρχει καμία κρατική υπηρεσία που να παρέχει στήριξη στα παιδιά με αυτισμό. Η άλλη επιλογή είναι να αναγκαστούν να απευθυνθούν σε ιδιώτες, αφού στα δημόσια νοσοκομεία δεν έχουν γίνει προσλήψεις εξειδικευμένου προσωπικού. Η ιδια αναφέρει ότι οι γυναίκες πολλές φορές αναγκάζονται να μην δουλεύουν, μην έχοντας πού να αφήσουν τα παιδιά τους τα οποία φροντίζουν 24 ώρες το 24ωρο. Προσθέτει ότι λόγω των δυσκολιών το 80% των γονιών φτάνουν να παίρνουν διαζύγιο, που σημαίνει ότι πολύ συχνά όλη τη φροντίδα την αναλαμβάνουν μονογονεϊκές οικογένειες, δηλαδή γυναίκες. Το κράτος πρόνοιας που θα μπορούσε να τους στηρίξει στις γειτονιές και στα σπίτια με κρατικές υπηρεσίες πρωτοβάθμιας φροντίδας είναι ανύπαρκτο.8

Αυτή η εικόνα της διάλυσης για τα παιδιά με αυτισμό και μαθησιακές δυσκολίες είναι εμφανής και στα δημόσια σχολεία. Εκατοντάδες σχολεία αναμένουν εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής για Παράλληλη Στήριξη. Κάθε παιδί με μαθησιακες δυσκολίες, αυτισμό και άλλες αναπηρίες δικαιούται να έχει δίπλα του στο σχολείο ένα δάσκαλο ειδικής αγωγής για παράλληλη στήριξη στην τάξη. Αυτό όμως δεν έχει καμία σχέση με την πραγματικότητα στα δημόσια σχολεία αυτή τη στιγμή. “Εκατοντάδες σχολεία αναμένουν εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής για Παράλληλη στήριξη, εκ των οποίων δεν καλύφθηκε ούτε το 20% των δηλωμένων κενών πανελλαδικά για τη Β φάση” επισημαίνουν οι Νηπιαγωγοί Ειδικής Αγωγής . “Αυτή τη στιγμή υπάρχουν τουλάχιστον 1.000 κενά στην Ειδική Αγωγή στα νηπιαγωγεία, λόγω έλλειψης πιστώσεων. Αυτό σημαίνει ότι μια εκπαιδευτικός Παράλληλης Στήριξης μοιράζεται σε 2 και 3 μαθητές, ακόμα και σε διπλανά τμήματα. Μάλιστα μέχρι τέλος του μήνα θα προκύψουν πολλά επιπλέον κενά από τις νέες διαγνώσεις νηπίων και προνηπίων”.9

Στο ίδιο μήκος κύματος, ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών ΠΕ Βύρωνα, Καισαριανής Παγκρατίου “Ρόζα Ιμβριώτη” σε ανακοίνωσή του αναφέρει “Εκεί όμως που η κατάσταση καθίσταται εκρηκτική είναι στη ΔΙΠΕ (Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης) Α' Αθήνας, στη μεγαλύτερη ΔΙΠΕ της χώρας. Από τα 685 κενά στην παράλληλη στήριξη δεν καλύφθηκε ούτε ένα γιατί οι μόλις 49 συνάδελφοι που προσλήφθησαν δεν έφτασαν να καλύψουν ούτε τις άδειες κύησης των αναπληρωτριών της Α'φάσης. Ντροπή!” και στη συνέχεια καλεί στην απεργία των δασκάλων στις 23 Οκτώβρη.10

Στις 10 Οκτώβρη ο Σύλλογος Γονέων του Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου Λυκείου Ιλίου οργάνωσε συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο Δημαρχείο Ιλίου, με βασικό αίτημα τη μεταγκατάσταση του σχολείου, αφού οι υπάρχουσες δομές είναι εντελώς ακατάλληλες, Όπως αναφέρει η ανακοίνωση τους: “Εκφράζουμε την έντονη ανησυχία μας για την ακαταλληλότητα των υποδομών του σχολείου μας, όπου φοιτούν παιδιά με ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες. Παρά τις συνεχείς εκκλήσεις μας προς τις αρμόδιες αρχές, το σχολείο εξακολουθεί να λειτουργεί σε επικίνδυνες και ακατάλληλες συνθήκες που δεν πληρούν τα ελάχιστα κριτήρια για την ασφαλή και υποστηρικτική εκπαίδευση των παιδιών μας. Η μακροχρόνια αδιαφορία των υπευθύνων και οι επανειλημμένες αναβολές για την αναβάθμιση των υποδομών θέτουν σε σοβαρό κίνδυνο την υγεία και την ασφάλεια των μαθητών και των εργαζομένων”.11

Αυτή είναι η πολιτική της μισητής κυβέρνησης της ΝΔ. Που από τη μία διαλύει τις ζωές των παιδιών και των εφήβων με την ακρίβεια και τις περικοπές στα σχολεία, στα νοσοκομεία και συνολικά στο κράτος πρόνοιας. Από την άλλη εξαγγέλλει μέτρα καταστολής και αυστηροποίηση των ποινών. Απειλεί με φυλακές ανηλίκων τους εφήβους και με φυλακίσεις τους γονείς τους προσπαθώντας να ξεφύγει από τις δικές της ευθύνες. Όμως η δύναμη μας είναι μεγαλύτερη από τη δική τους. 'Εχουμε τη δύναμη να τους γκρεμίσουμε. Αυτές οι επιθέσεις δείχνουν το φόβο τους. Στην πραγματικότητα φοβούνται τη νεολαία και το κίνημα της για αυτό προσπαθούν να την τρομοκρατήσουν.

Και πραγματικά αυτή η κυβέρνηση το τελευταίο διάστημα στριμώχνεται και απομονώνεται όλο και περισσότερο. Όχι μόνο εκλογικά, όπου όλες οι δημοσκοπήσεις καταγράφουν την κατρακύλα της. Αλλά κυρίως κινηματικά. Με τη νεολαία μπροστά. Στον ξεσηκωμό ενάντια στη διάλυση της δημόσιας παιδείας από το πρώτο κουδούνι της σχολικής χρονιάς. Αλλά και με τη συμμετοχή της στις μάχες ενάντια στον Ρατσισμό, τον Σεξισμό και τον Πόλεμο για Λευτεριά στην Παλαιστίνη. Και με τους εργαζόμενους σε μια σειρά από κλάδους να βγαίνουν σε απεργίες. Από τους εργαζόμενους στα νοσοκομεία, ως τους εκπαιδευτικούς και τους ντελιβεράδες.

Η ανακοίνωση των μαθητών Anticapitalista αναφέρει : “Οι αγώνες μας από τις πρώτες μέρες απέδειξαν ότι μόνο με τις κινητοποιήσεις μας, με αποχές και καταλήψεις μπορούμε να τους νικήσουμε. Έτσι χρειάζεται να συνεχίσουμε! Οργανώνοντας συνελεύσεις και καταλήψεις των σχολείων μας, μαζί με την απεργία των καθηγητών μας. Οργανωνόμαστε μέσα στα σχολεία μας και τα μετατρέπουμε σε κέντρα αγώνα για να γκρεμίσουμε αυτή την κυβέρνηση. Παλεύουμε ενωμένοι/ες με το φοιτητικό κίνημα που δίνει τις ίδιες μάχες ενάντια στις περικοπές και την ιδιωτικοποίηση, με τους εκπαιδευτικούς μας, με τους γονείς μας, με το εργατικό κίνημα που δίνει όλες τις μάχες ενάντια στην κυβέρνηση και το σύστημα της καταστροφής”.12

Με τη νεολαία μπροστά οργανώνουμε τη μάχη να ρίξουμε την κυβέρνηση Μητσοτάκη, αλλά και να φτάσουμε μέχρι το τέλος. Μέχρι την ανατροπή του καπιταλισμού, αυτού του βάρβαρου συστήματος, της εκμετάλλευσης και της καταπίεσης. Να φτιάξουμε μια κοινωνία με την εργατική τάξη στο τιμόνι, όπου οι άνθρωποι θα είναι πάνω από τα κέρδη.

 

Σημειώσεις

1. https://www.tanea.gr/2024/09/27/greece/kinita-tilefona-vroxi-oi-apovoles-se-mathites-i-protia-stin-attiki/

2. https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9D%CF%8C%CE%BC%CE%BF%CF%82_4000/1958

3. https://www.koutipandoras.gr/article/o-floridis-leei-pos-to-xylo-kanei-kalo-sta-paidia-i-monogyiou-thelei-katichitika-etsi-tha-stamatisei-i-kyvernisi-ti-neaniki-via-video/

4. https://www.cnn.gr/ellada/longform/442950/to-anathema-stous-enilikes-i-via-anilikon-stin-pragmatiki-tou-diastasi-ti-lene-oi-eidikoi

5. Εργατική Αλληλεγγύη, Παιδεία: Να οργανώσουμε τον ξεσηκωμό, Νο 1639, 18 Σεπτέμβρη 2024, https://ergatiki.gr/article.php?id=35692

6. Σεραφείμ Ρίζος. Εκπαίδευση: Αντίσταση στην επίθεση της “αξιολόγησης”. Σοσιαλισμός από τα κάτω Νο 164. Μάιος-Ιούνιος 2024, https://www.socialismfrombelow.gr/article.php?id=1482&issue=164#gsc.tab=0

7. https://www.ethnos.gr/greece/article/336571/odysseiagia13xronomeaytismoepi11meresmetaferetaiaponosokomeiosenosokomeiokoimhthhkeakomakaisegrafo

8. https://www.youtube.com/watch?v=RQ0sPO0e70g

9. https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/459480_nipiagogoi-eidikis-agogis-gia-parallili-stirixi-den-kalyfthike-oyte-20-ton

10. https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/459402_kena-sta-sholeia-ntropi-miden-proslipseis-anapliroton-parallilis-stirixis-sti

11. https://doxthi.gr/sygkentrosi-diamartyrias-apo-ton-syllogo-goneon-tou-eneegyl-iliou-sto-dimarcheio-iliou/

12. Εργατική Αλληλεγγύη, Κοινός αγώνας μαθητών-φοιτητών-εκπαιδευτικών, Νο 1642, 9 Οκτώβρη 2024 https://ergatiki.gr/article.php?id=35787